Pagina's

Rijsttapijt voor Vincent

Volgende week, op woensdag 27 en donderdag 28 oktober, leg ik in de tuin van het Vincent van GoghHuis een rijsttapijt voor Vincent.
Het tapijt is de afsluiter van mijn Virtual Art Residence. Ik verblijf daar in de virtuele Van Gogh caravan. Dit gaf de aanleiding om mij te verdiepen in Vincent van Gogh. Zijn werklust fascineert mij en ik kwam er achter dat zijn keuzes in thematiek, voorwerpen en kleurgebruik, en de filosofie hierachter, niet ver liggen van de keuzes die ik maak in mijn werken op papier.
Deze overeenkomsten bieden een bron van inspiratie & informatie voor nog te komen werk, dus het rijsttapijt voor Vincent wordt zeker niet het laatste werk voor of over Vincent van Gogh.
Het rijsttapijt voor Vincent is niet alleen de afsluiter van mijn residentie, het is tevens de aankondiging van de start van de bouw van de artist-in-residence in Zundert.
Vanaf april 2011 kunnen kunstenaars, uit binnen- of buitenland, verblijven in de voormalige kosterswoning en ‘in de voetsporen van Van Gogh’ treden.

Kom kijken naar het rijsttapijt voor Vincent!
Op woensdag 27 okt. en donderdag 28. okt ben ik het tapijt aan het maken, het Van Gogh huis is dan open van 10u tot 17u. Op vrijdag 29 okt. en zaterdag 30 okt. (van 12u tot 17u) is het tapijt zeker nog te bewonderen, de tuin zit echter wel vol vogels, het verdwijnt dus snel.
Neem zeker ook de tijd om het van Gogh huis te bezoeken, er is een tijdelijke expositie met werken van Arnulf Rainer en een audio-tour over het werk & leven van Van Gogh. .

Meer informatie over mijn virtuele residentie kijk op
www.sabinebolk.wordpress.com

Geen opmerkingen: