Pagina's

Ex-Libris

Op zaterdag 22 december volgde ik een dagcursus Ex-Libris maken bij de kleine drukkerij De Klaproos in Breda. Graficus Marja Scholtens heeft een zeer mooie (letter)drukkerij met een grote pers, vele loden letterstypes en een aantal kleine persen.

Ik wilde al lange tijd een eigen Ex-Libris maken, maar om zelf te starten met het gutsen en drukken vond ik toch lastig. Op de academie heb ik ooit wel een linosnede gemaakt, maar het leek mij toch fijn om deze techniek weer wat op te frissen.
Emmy Dijkstra wees mij op deze workshop, die nota bene in Breda was.

De eerste stap naar een echte Ex-Libris is gemaakt, ik kijk er naar uit om in het nieuwe jaar deze verder uittewerken. Het wordt dus tijd om wat mooie gutsen aan te schaffen.
Lees meer over Ex-Libris in mijn blogpost 'Leaving a mark' op De reis naar Batik.

Geen opmerkingen: